وبلاگ ما

  • خانه
  • وبلاگ
بازگشت به وبلاگ

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

علی حنیفه

۱۳۹۸-۰۳-۱۷
بدون دیدگاه
ساخت تیزر تبلیغاتی, عکاسی, هلی شات

در تیزر های ساخته شده توسط استودیو تهران به کیفیت و رساندن پیام در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخته میشود

کار به این صورت شروع میشود که ابتدا نیاز مشتری مشخص میشود و سوال پرسیده میشود که چرا برای فروش کالا یا خدمات نیاز به ساخت فیلم و تیزر میباشد

وقتی که نیاز مشتری مشخص شد متناسب با این پروژه یک تیم خلاق و ایده پردازی حرفه ای تشکیل میشود

از بین ایده ها بهترین ها انتخاب شده و توسط کارشناس هنری استدیو تهران به سمع و نظر آن مدیریت محترم میرسد

پس از انتخاب یکی از ایده های مطرح شده توسط مدیریت گروه هنری استدیو تهران آن ایده را توسط کارگردان مجموعه تبدیل به فیلم نامه و سناریو اولیه کرده و برای آن شرکت محترم ارسال میکند

پس از تغییرات و تایید سناریو یا فیلم نامه گروه برای این پروژه با دقت تمام برآورد هزینه میکند و پس از آن شروع به مقدمات ساخت فیلم میکند

حتی در بعضی موارد خاص پیشنهاد میشود از فیلم نامه استوری برد تهیه شود و پلان به پلان فیلم توسط گروه هنری استدیو تهران مشخص شود

پس از تایید استوری برد و مشخص کردن مواردی مانند لوکیشن یا لوکیشن های فیلم برداری، تست بازیگری و انتخاب بازیگران، طراحی لباس و صحنه

مشخص کردن روزهای فیلم برداری

انتخاب تجهیزات فیلمبرداری

انتخاب تجهیزات نورپردازی

انتخاب تجهیزات صحنه

۲۵ عامل در هزینه تولید ویدئو تاثیر میگذارد

بسیاری از عوامل که قیمت یک تیزر تبلیغاتی( کلیپ-ویدئو) را تحت تاثیر قرار میدهد به ترتیب اهمیت به کیفیت کلی ویدئو به شرح زیر میباشد:
تجربه و تخصص مهمترین عامل در کیفیت و هزینه است.
شما میتوانید ۹۰۰۰۰ برای هر ساعت کار یک فارغ تحصیل فیلم سازی و برای یک فرد با تجربه ۹۰۰۰۰۰ برای یک ساعت کار پرداخت نمایید
مفهوم/اسکریپت / داستان پردازی : چگونه یک فیلم به طور خاص شما را به هدفتان میتواند برساند ؟ نور ،صدا ،فریم و مونتاژ مهم هستند اما در صورت داستان پردازیه اشتباه شما را به هدفتان برای تولید فیلم نمیرساند.و این هدر دادن مقدار زیادی پول برای تولید ویدئویی بی معنی است.
لذا باید به مفهوم و داستان پردازیه درست اهمیت دو چندان بدهید.هزینه یک نویسنده یا دستیار تولید بین ۲۲۰۰۰۰ الی ۵۵۰۰۰۰ در یک ساهت کار است.
ویرایش و گرافیک :
فرایند ویرایش بسیار متنوع است برقراری ارتباط پیام های کلیدی در یک داستان منسجم به شیوه ایی روشن و جذاب هنر یک ویرایش گر است. برخی فیلم ها نیاز به عناصر گرافیکی ساده و برخی از فیلم ها به طور کامل باید متحرک و انیمیشن باشند. انیمیشن تری دی میتواند تا میلیونها دلار در ساعت بسته به پیچیدگی و مهارت مورد نیاز در اجرا هزینه بر باشد.در کل هزینه گرافیک و ویرایش بین ۲۲۰۰۰۰ الی۶۵۰۰۰۰ در هر ساعت کار است . ( تری دی انیمیشن هم بین ۳۶۰۰۰۰ الی ۹۰۰۰۰۰ برای هر ساعت هزینه کنید.)
بازیگران :
آیا نیاز به استخدام مجریان حرفه ایی ،بازیگران ، یا مدل برای بهبود کیفیت ارائه ویدئو خود دارید؟شما باید تصمیم درستی در ارتباز با اینکه چه کسی میخواهد شرکت شما را معرفی کند بگیرید.هزینه مدل ها و بازیگران از ۱۸۰۰۰۰ الی یک میلیونو هشتصد متغیر است. حتی بسته به تجربه و شهرت ممکن است به مبالغ بالاتر هم برخورد کنید..
دوربین : کیفیت و انعطاف پذیری دوربین میتواند تفاوت قابل توجهی در کیفیت و ویرایش پدید آورد.سرعت پیشرفت فن آوری در فیلم و ویدئو نفس گیر استو امکانات و قابلیت های دوربین در حال تغییر.کیفیت خروجی نیاز به دوربین های خاص دارد.باید تصمیم بگیرید ویدئو شما در کجا قرار است پخش شود ،وبسایت یا تلوزیون یا …
هزینه دوربین بین ۱۰۰۰۰۰الی یک میلیونو پانصد است و همراه با تجهیزات لنز و .. به سه میلیونو ششصد هم میریسد.
تجهیزات : شرکت های تولید فیلم با تجربه تر تمایل بیشتری به استفاده از طیف گسترده تجهیزات و ابزار در دست خود دارند.آیا شما نیاز به کرین برای یک شات خود دارید؟آیا نیاز به تجهیزات صوتی میکروفون و .. براط ضبط صدا دارید؟ آیا نیاز تجهیزات نورپردازی دارید؟آیا نیاز ایجاد احساس خاص با استفاده از لنز با فواصل کانونی مختلف و یا سینمایی دارید؟هزینه تجهیزات میتواند از ۱۰۰۰۰۰ تا ۴ میلیون و یا بیشتر هر بشود.شما دقت کنید و تصمیم بگیرید که نتیجه فیلم چگونه باید باشد.
دستیاران :
اگر به پشت صحنه فیلم ها دقت کرده باشید با جمع کثیری در پشت دوربین مواجه خواهید شد شاید فکر کنید این افراد بیکار هستند و فیلم برداری به بیش از ۲ نفر نیاز ندارد و حتی یک نفر هم برای فیلمبرداری کافیست.اما باید بدانید با توجه به پیچیدگی کار یک گروه از سه نفر دستیار به بالا کار خود را شروع میکند.برای یک مصاحبه خیابانی ساده شما نیاز به یک فیلمبردار یک کارگردان یک مجری و یک صدا بردار دارید ،فیلم های مفهومی و تبلیغاتی اغلب افراد بیشتری را نیاز دارند.هزینه صدا بردار بین ۲۰۰۰۰۰ الی ۲۵۰۰۰۰ در یک ساعت است.یک تکنسین نور پردازی ممکن است بین ۱۰۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰۰ هزینه بر باشد.
هزینه تدارکات نیز بین ۵۰۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰۰ در یک ساعت است.
مکان و زمان تولید: هر صحنه چه مدت زمان میبرد؟آیا مکان فیلمبرداری یک جا یا بیشتر است؟آیا از پردا سبز میخواهید استفاده شود؟هزینه استدیو و مکان ضبط بین ۱ الی۲ میلیون تومان بسته به ساعت خواهد بود.
متفرقه : بخشی هزینه ها وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. آیا شما نیاز به ون اجاره مبلمان استخدام هلی کوپتر یا تجهیزات ویژه دیگر دارید؟این ها همه باید در نظر گرفته شود.و بسته به نیاز فراهم خواهد شد.
گوینده – موسیقی متن -طراح صحنه -لباس و گریمور را هم به هزینه ها اضافه کنید اگر نیاز دارید.
در طول فیلمبرداری هزینه پذیرایی از دستاندرکاران نیز بر عهده شما خواهد بود.

با توجه به اهمیت فاکتو های ذکر شده برای تولید تیزرو فیلم کافیست به تهران استدیو مراجعه کنید تا همه این جزئیات را برای شما به طور مفصل تر توضیح دهند و بنا به انتظار شما از تولید یک ویدئو برای پخش در محل مورد نظر بهترین راهنمایی و مشاوره و اجرا شما را حیجان زده کنند.
حرفه ایی عمل کردن استفاده بهینه از صرف وقت و انرژی و هزینه ایست که ماندگار خواهد بود.

  • آیا نیاز به استخدام مجریان حرفه ایی
  • بازیگران
  • تصویربرداری با هلی شات
  • تولید ساخت تیزر تبلیغاتی
  • ساخت تیزر تبلیغاتی
  • عکاسی پرتره عکاسی از طبیعت عکاسی ورزشی عکاسی خبری عکاس علمی عکاسی هنری
  • عکاسی خبری
  • قالب وردپرس
  • مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی
طراح

علی حنیفه

اگر فيلم‌هايم نفروشند و به سود نرسند، مي‌فهمم دارم كار درستي انجام مي‌دهم!
اشتراک گذاری در

راهبری نوشته

تصویربرداری با هلی شات
هزینه ساخت تیزر و فیلم های تبلیغاتی

تمامی حقوق برای این سایت محفوظ است © 1398